ONICO Gdynia Półmaraton

W 2016 roku Gdynia pojawiła się na mapie polskiego półmaratonu. Debiutancki PZU Gdynia Półmaraton ukończyło ponad 4100 biegaczy, a gwiazdą imprezy był mistrz świata i wicemistrz olimpijski - Abel Kirui. W 2017 roku, już pod nazwą ONICO Gdynia Półmaraton, impreza wdarła się do czołówki polskich półmaratonów.

Klient: projekt własny

Okres współpracy: 2016 - 

Zakres odpowiedzialności agencji:

  • planowanie koncepcyjne i budżetowanie imprezy;
  • planowanie logistyczne, wytyczenie tras itp.;
  • fundraising i sponsoring;
  • współpraca z władzami miasta;
  • uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń administracyjnych;
  • zbudowanie i zarządzanie lokalnym zespołem projektowym;
  • kompleksowa organizacja techniczna i logistyczna, w tym: infrastruktura, współpraca z podwykonawcami, zabezpieczenie trasy, współpraca ze służbami medycznymi i porządkowymi, przeprowadzenie zawodów;
  • kompleksowa obsługa uczestników zawodów od momentu rejestracji do ukończenia biegu;
  • zaplanowanie i realizacja mediaplanu;
  • public i media relations, w tym: patronaty medialne, press releases, konferencje prasowe, kanały social media;
  • wdrożenie i obsługa strony internetowej zawodów;
  • nadzór na przygotowaniem materiałów reklamowych i BTL;
  • zakontraktowanie i obsługa elity sportowej biegu;
  • inne.

Rezultaty:

  • fantastyczna frekwencja powyżej 4100 osób w biegu półmaratońskim w debiucie;
  • ponad 6700 zarejestrowanych uczestników w 2017 roku;
  • status oficjalnego, polskiego kandydata do organizacji MŚ 2020 w półmaratonie;
  • atrakcyjna trasa prowadząca głównymi ulicami miasta i bulwarem nadmorskim, ze startem i metą na Skwerze Kościuszki;
  • pozyskanie silnych sponsorów tytularnych - PZU w 2016 roku i ONICO od 2017 roku;
  • uzyskanie wsparcia władz miasta Gdyni;
  • pozyskanie patronów medialnych: Radio Gdańsk, Trójmiasto.pl, MaratonyPolskie.pl, Dziennik Bałtycki;
  • blisko 3000 publikacji medialnych o wartości AVE zweryfikowanego na poziomie 1,83 mln PLN;
  • blisko 900 000 PLN wartości ekspozycji CI sponsora głównego w mediach;
  • ponad 8.000 fanów (odsetek zaangażowanych: 81,12%) na Facebooku i łączny zasięg postów powyżej 5 mln osób w 2017 roku;
  • dołączenie do AIMS i status IAAF Road Race Bronze Label;
  • dołączenie do Korony Polskich Półmaratonów;
  • zawodnicy z 21 krajów świata na liście startowej;
  • zakontraktowanie i udział w biegu światowej gwiazdy biegów długich - Abela Kirui, wicemistrza olimpijskiego i dwukrotnego mistrza świata w maratonie;
  • wysoki poziom sportowych - wyniki czołowej trójki mężczyzn poniżej 1:03;
  • wdrożenie szerokiej oferty usług dodatkowych dla zawodników, w tym: dostawa pakietu startowego do domu, limitowana seria koszulek adidas, finisher photo, oferta noclegowa i wsparcie tour operatora.
ONICO Gdynia Półmaraton 2017 - oficjalne video
PZU Gdynia Półmaraton 2016 - klip z biegów dla dzieci