Enea IRONMAN 70.3 Gdynia
IRONMAN® - to więcej niż kultowa marka. To cel i marzenie każdego triathlonisty. To ukończenie legendarnego IRONMANA® pozwala nosić miano "człowieka z żelaza". W 2015 roku Polska dołączyła do rodziny IRONMAN®. Jako wyłączny licencjobiorca IRONMAN® w Polsce, jesteśmy organizatorem Enea IRONMAN 70.3 Gdynia!

Boris Stein celebruje zwycięstwo w 2017 roku

IRONMAN 70.3 Gdynia - dostarczamy emocje!

Panorama Plaży Miejskiej w Gdyni podczas zawodów.

Niski przelot Embraera 175 PLL LOT otwiera zawody! (2015)

Wspaniałe widoki i jeszcze wspanialsi sportowcy - tylko w Gdyni!

Ostatnie metry przed metą pokonywane przy tłumie kibiców - bezcenne... (2016)

Jasiek Mela, ambasador imprezy, na mecie!

Medale dla finisherów (2016)

Ostatnie metry przed metą, czyli radość, muzyka i ogłuszający doping! (2017)

Slot na MŚ IRONMAN 70.3 - marzenie wielu triathlonistów.

Nils Frommhold, czołowy triathlonista świata, zwycięża w 2015 roku!

Radość triumfatorki, Diany Riesler (2015)

Tłumy zawodników i kibiców na starcie zawodów

Zawodnicy ruszają na etap pływacki (1,9 km) w Zatoce Gdańskiej (2016)

Kibice towarzyszą zawodnikom od samego wyjścia z wody

Widok z lotu ptaka na wyjście z wody

Nils Frommhold w strefie zmian na Skwerze Kościuszki (2015)

Strefa zmian u szczytu Skwer Kościuszki w Gdyni (2016)

Strefa zmian widziana z drona (2016)

W 2016 roku trasa kolarska zawitała na Kaszuby

Malownicza trasa kolarska po Kaszubach (rok 2017)

Najlepszy z Polaków, Miłosz Sowiński, na trasie kolarskiej (2016)

Mercedes klasy V - oficjalny samochód IRONMAN

Trasa biegowa wiedzie m.in. bulwarem nadmorskim

Najlepsi kibice na świecie!

Kto by nie przybił takiej piątki!?

Nic nie dorównuje emocjom na ostatnich metrach przed metą :)

Pamiątkowe zdjęcie ze swoim nazwiskiem na Mercedesie klasy V

Relaks w strefie regeneracji - powered by Lech Free

W zawodach wzięli też udział polscy paraolimpijczycy (2015)

Prezentacja samolotu PLL LOT w barwach imprezy

Prezentacja teamów TVP i Polsatu podczas konferencji prasowej

Byliśmy partnerem filmu "Ze wszystkich sił" (prapremiera)

Skwer Kościuszki w Gdyni - zegar odliczający czas do zawodów

Nie da się nie zauważyć imprezy na ulicach Gdyni

W realizacji wydarzenia pomaga około 1000 wolontariuszy - dziękujemy!

Zawodnicy przed startem - rok 2017

Zawodnicy tuż po wbiegnięciu do wody

W czasie etapu pływackiego

Specjalna konstrukcja pozwala zawodnikom wyjść z wody na szczycie Skweru Kościuszki

Na dystansie sprinterskim rywalizują także sztafety.

Na mecie nigdy nie ma nudy. Wszystko dzięki naszym spikerom!










































Klient: projekt własny
Okres: 2015 -
Zakres obowiązków Sport Evolution:
- negocjacje i pozyskanie licencji World Triathlon Corporation na organizację zawodów IRONMAN 70.3;
- planowanie koncepcyjne i kosztorysowanie;
- fundraising i sponsoring;
- kompleksowa organizacja zawodów, w tym: pozwolenia administracyjne;
- kompleksowa realizacja eventu zgodnie z globalnymi wytycznymi World Triathlon Corporation;
- kontraktowanie zawodników zagranicznych;
- kompleksowa obsługa uczestników zawodów;
- planowanie i realizacja szerokiej kampanii reklamowo-promocyjnej;
- działania public i media relations, w tym: konferencje prasowe, press releases;
- patronaty medialne i promocja zagraniczna;
- przygotowanie i obsługa strony internetowej zawodów;
- prowadzenie kanałów social media;
- codzienna współpraca z globalnym i europejskim teamem IRONMAN;
- realizacja wszelkich side-eventów, w tym: expo, strefy sponsorskie, aquathlon, sztafety triathlonowe, triathlon sprinterski;
- inne.
Rezultaty:
- podpisanie pierwszego w Europie Środkowo-Wschodniej kontraktu na organizację zawodów IRONMAN 70.3;
- podpisanie kilkuletniej umowy ze sponsorami strategicznymi - Enea i Herbalife;
- podpisanie kilkuletniej umowy z miastem-gospodarzem;
- podpisanie kontraktów sponsorskich z takimi firmami/markami, jak: Giant, EuCO, LOT, Itaka, New Balance, Mercedes-Benz, Lech Free, Cisowianka czy Timex;
- umowy patronackie z mediami: TVP, WP.pl, Vectra, Sport.pl, PolskaBiega.pl, Dziennik Bałtycki, Radio Gdańsk, AkademiaTriathlonu.pl, bikeBoard, Trójmiasto.pl, RMF FM, Interia;
- organizacja kilku wyjątkowych konferencji prasowych, w tym jednej w hangarze PLL LOT z prezentacją obrandowanego samolotu Embraer 175 oraz na Skwerze Kościuszki w Gdyni z odsłonięciem zegara odliczającego czas do imprezy w formie "M-Dot";
- bardzo wysoki poziom satysfakcji uczestników zawodów - 94,7% z nich poleciłoby start w imprezie swoim znajomym;
- miejsce w TOP 10 imprez IRONMAN 70.3 na świecie pod względem satysfakcji uczestników, na bazie IRONMAN Athletes' Choice 2016;
- zakontraktowanie Nilsa Frommholda i Borisa Steina - czołowych triathlonistów świata;
- 1000 publikacji medialnych wartych ponad 4,23 mln PLN netto (AVE zweryfikowane) w 2017 roku;
- ponad 2,44 mln PLN netto AVE publikacji ze wskazaniem sponsora głównego w 2015 roku;
- uczestnicy z ponad 40 krajów świata;
- sprzedaż wszystkich pakietów startowych IRONMAN 70.3 w ciągu 78 godzin - trzeci najszybciej sprzedający się wyścig IRONMAN 70.3 w Europie (rok 2015);
- organizacja pierwszych w Polsce zawodów IRONKIDS;
- prawie 850.000 odsłon i 120.000 unikalnych użytkowników strony www.ironmangdynia.pl;
- ponad 1,1 mln osób w zasięgu profilu Facebook imprezy w miesiącu poprzedzającym zawody (2016);
- blisko 30.000 fanów profilu Facebook;
- współpraca z ambasadorem imprezy - Jaśkiem Melą, który ukończył zawody;
- partnerstwo z filmami: "Ze wszystkich sił" oraz "Najlepszy";
- uruchomienie własnej platformy video - TriathlonPoland.tv;
- produkcja własnego talk-show ("Kropka nad M"), prowadzonego przez Macieja Dowbora oraz własnej serii reportaży "Droga do IRONMAN";
- współpraca z telewizją Vectra - kanał VOD poświęcony Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia;
- współprodukcja sztuki teatralnej "Triathlon story, czyli chłopaki z żelaza";
- organizacja akcji "Miejsce przyjazne triathlonistom" w kilkudziesięciu lokalach gastronomicznych w Gdyni;
- szeroka promocja zagraniczna z naciskiem na rynki wschodnie, Skandynawię i czołowe rynki triathlonowe w Europie (Niemcy, UK) - ponad 400 zawodników z zagranicy w 2017 roku!;
- status Waze Global Event Partner;
- liczne akcje ambientowe;
- realizacja charytatywnego pojedynku mistrzów - Pawła i Roberta Korzeniowskich - na rzecz UNICEF Polska;
- organizacja side eventów dla kibiców - strefa rodzinna, pikniki rodzinne, Kino Letnie z Vectra VOD, inne;
- szeroka współpraca z TVP, w tym kroniki zawodów po głównym wydaniu Wiadomości TVP1 - łącznie 10 mln widzów;
- transmisja online obejrzana przez 35.000 osób;
- wdrożenie kompleksowego systemu bezpieczeństwa, obejmującego wszystkich uczestników imprezy;
- ponad 1000 wolontariuszy zaangażowanych w organizację imprezy.