Enea IRONMAN 70.3 Gdynia

IRONMAN® - to więcej niż kultowa marka. To cel i marzenie każdego triathlonisty. To ukończenie legendarnego IRONMANA® pozwala nosić miano "człowieka z żelaza". W 2015 roku Polska dołączyła do rodziny IRONMAN®. Jako wyłączny licencjobiorca IRONMAN® w Polsce, jesteśmy organizatorem Enea IRONMAN 70.3 Gdynia!

Klient: projekt własny

Okres: 2015 - 

Zakres obowiązków Sport Evolution:

  • negocjacje i pozyskanie licencji World Triathlon Corporation na organizację zawodów IRONMAN 70.3;
  • planowanie koncepcyjne i kosztorysowanie;
  • fundraising i sponsoring;
  • kompleksowa organizacja zawodów, w tym: pozwolenia administracyjne;
  • kompleksowa realizacja eventu zgodnie z globalnymi wytycznymi World Triathlon Corporation;
  • kontraktowanie zawodników zagranicznych;
  • kompleksowa obsługa uczestników zawodów;
  • planowanie i realizacja szerokiej kampanii reklamowo-promocyjnej;
  • działania public i media relations, w tym: konferencje prasowe, press releases;
  • patronaty medialne i promocja zagraniczna;
  • przygotowanie i obsługa strony internetowej zawodów;
  • prowadzenie kanałów social media;
  • codzienna współpraca z globalnym i europejskim teamem IRONMAN;
  • realizacja wszelkich side-eventów, w tym: expo, strefy sponsorskie, aquathlon, sztafety triathlonowe, triathlon sprinterski;
  • inne.

Rezultaty:

  • podpisanie pierwszego w Europie Środkowo-Wschodniej kontraktu na organizację zawodów IRONMAN 70.3;
  • podpisanie kilkuletniej umowy ze sponsorami strategicznymi - EneaHerbalife;
  • podpisanie kilkuletniej umowy z miastem-gospodarzem;
  • podpisanie kontraktów sponsorskich z takimi firmami/markami, jak: Giant, EuCO, LOT, Itaka, New Balance, Mercedes-Benz, Lech Free, Cisowianka czy Timex;
  • umowy patronackie z mediami: TVP, WP.pl, Vectra, Sport.pl, PolskaBiega.pl, Dziennik Bałtycki, Radio Gdańsk, AkademiaTriathlonu.pl, bikeBoard, Trójmiasto.pl, RMF FM, Interia;
  • organizacja kilku wyjątkowych konferencji prasowych, w tym jednej w hangarze PLL LOT z prezentacją obrandowanego samolotu Embraer 175 oraz na Skwerze Kościuszki w Gdyni z odsłonięciem zegara odliczającego czas do imprezy w formie "M-Dot";
  • bardzo wysoki poziom satysfakcji uczestników zawodów - 94,7% z nich poleciłoby start w imprezie swoim znajomym;
  • miejsce w TOP 10 imprez IRONMAN 70.3 na świecie pod względem satysfakcji uczestników, na bazie IRONMAN Athletes' Choice 2016;
  • zakontraktowanie Nilsa Frommholda Borisa Steina - czołowych triathlonistów świata;
  • 1000 publikacji medialnych wartych ponad 4,23 mln PLN netto (AVE zweryfikowane) w 2017 roku;
  • ponad 2,44 mln PLN netto AVE publikacji ze wskazaniem sponsora głównego w 2015 roku;
  • uczestnicy z ponad 40 krajów świata;
  • sprzedaż wszystkich pakietów startowych IRONMAN 70.3 w ciągu 78 godzin - trzeci najszybciej sprzedający się wyścig IRONMAN 70.3 w Europie (rok 2015);
  • organizacja pierwszych w Polsce zawodów IRONKIDS;
  • prawie 850.000 odsłon i 120.000 unikalnych użytkowników strony www.ironmangdynia.pl;
  • ponad 1,1 mln osób w zasięgu profilu Facebook imprezy w miesiącu poprzedzającym zawody (2016);
  • blisko 30.000 fanów profilu Facebook;
  • współpraca z ambasadorem imprezy - Jaśkiem Melą, który ukończył zawody;
  • partnerstwo z filmami: "Ze wszystkich sił" oraz "Najlepszy";
  • uruchomienie własnej platformy video - TriathlonPoland.tv;
  • produkcja własnego talk-show ("Kropka nad M"), prowadzonego przez Macieja Dowbora oraz własnej serii reportaży "Droga do IRONMAN";
  • współpraca z telewizją Vectra - kanał VOD poświęcony Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia;
  • współprodukcja sztuki teatralnej "Triathlon story, czyli chłopaki z żelaza";
  • organizacja akcji "Miejsce przyjazne triathlonistom" w kilkudziesięciu lokalach gastronomicznych w Gdyni;
  • szeroka promocja zagraniczna z naciskiem na rynki wschodnie, Skandynawię i czołowe rynki triathlonowe w Europie (Niemcy, UK) - ponad 400 zawodników z zagranicy w 2017 roku!;
  • status Waze Global Event Partner;
  • liczne akcje ambientowe;
  • realizacja charytatywnego pojedynku mistrzów - Pawła i Roberta Korzeniowskich - na rzecz UNICEF Polska;
  • organizacja side eventów dla kibiców - strefa rodzinna, pikniki rodzinne, Kino Letnie z Vectra VOD, inne;
  • szeroka współpraca z TVP, w tym kroniki zawodów po głównym wydaniu Wiadomości TVP1 - łącznie 10 mln widzów;
  • transmisja online obejrzana przez 35.000 osób;
  • wdrożenie kompleksowego systemu bezpieczeństwa, obejmującego wszystkich uczestników imprezy;
  • ponad 1000 wolontariuszy zaangażowanych w organizację imprezy.

Strona internetowa: www.ironmangdynia.pl / www.triathlonpoland.tv

Facebook: www.facebook.com/polandtriathlon

Enea IRONMAN 70.3 Gdynia - oficjalne video 2017
Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia 2016 - official video
Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia 2015 - official video
Niski przelot Embraera 175 PLL LOT na starcie zawodów
Jasiek Mela ambasadorem Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia 2015
Konferencja prasowa Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia (video)
TVP vs Polsat - Piotr Kraśko (Wiadomości TVP)
Samolot LOT w barwach Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia (video)
Andrew Messick ogłasza Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia