Enea 5150 Warsaw

Triathlon wkroczył do samego serca stolicy! W czerwcu 2016 roku, po raz pierwszy zorganizowaliśmy 5150 Warsaw Triathlon - zawody triathlonowe na dystansie olimpijskim, licencjonowane przez World Triathlon Corporation, a od 2017 roku noszące nazwę Enea 5150 Warsaw.

Klient: projekt własny

Okres: 2016 - 

Zakres obowiązków Sport Evolution:

  • negocjacje i pozyskanie licencji World Triathlon Corporation na organizację zawodów z serii 5150 Triathlon Series;
  • planowanie koncepcyjne i kosztorysowanie;
  • fundraising i sponsoring;
  • kompleksowa organizacja zawodów, w tym wyjątkowa skomplikowany proces pozyskania wszelkich niezbędnych pozwoleń administracyjnych;
  • kompleksowe wdrożenie standardów organizacyjnych World Triathlon Corporation;
  • kompleksowa obsługa zawodników;
  • planowanie i realizacja szerokiej kampanii marketinowej;
  • public i media relations, w tym konferencje prasowe i press releases;
  • patronaty medialne;
  • przygotowanie i obsługa strony internetowej www.5150warsaw.com;
  • działania w social media;
  • promocja zagraniczna;
  • codzienna współpraca z globalnym teamem IRONMAN (World Triathlon Corporation);
  • inne.

Rezultaty:

  • blisko 1200 zarejestrowanych uczestników - jeden z największych eventów 5150 Triathlon Series na świecie;
  • 96,2% uczestników poleciłoby start w imprezie swoim znajomym, wg ankiety IRONMAN po drugiej edycji wydarzenia;
  • sprawna i bezpieczna organizacja zawodów pomimo wyjątkowo trudnej logistyki, z uwagi na organizację etapu pływackiego w Zalewie Zegrzyńskim, a następnie jazdy rowerem do Warszawy i etapu biegowego w samym centrum miasta;
  • podpisanie umów sponsoringowych z takimi markami, jak: Enea, PowerBar, Giant, Lech Free, Aqua Sphere, New Balance;
  • pozyskanie silnych patronów medialnych: TVP Sport, WP.pl, RMF FM, Interia.pl, Radio Eska, AMS, AkademiaTriathlonu.pl, Magazyn Bieganie, bikeBoard;
  • ponad 900 publikacji mediowych o wydarzeniu w 2017 roku;
  • ponad 1,24 mln PLN netto wartości AVE publikacji mediowych;
  • 0,8 mln PLN netto wartości ekspozycji marki Enea w publikacjach medialnych w 2017 roku;
  • udział w imprezie licznej grupy polskich celebrytów;
  • aktywna promocja zagraniczna na rynkach Europy zachodniej i rynkach wschodnich (m.in. portal swim.by, niemiecki Triathlon Magazin, obcojęzyczne posty sponsorowane Facebook, inne).

Strona internetowa: www.5150warsaw.com

Facebook: www.facebook.com/5150warsaw

Enea 5150 Warsaw 2017 - oficjalne video
5150 Warsaw Triathlon 2016 - promo video